У Шевченківському гаю пожежа знищила гуцульську хату ХІХ століття
При стіні цієї ґражди нещодавно почали будувати криївку УПА.
У музеї народної архітектури та побуту у Львові імені Климентія Шептицького (Шевченківський гай) виникла пожежа. Вогонь знищив гуцульську ґражду XIX століття та ще близько 200 експонатів.
Про це у неділю, 6 лютого, повідомили на офіційній сторінці музею у Facebook.
Зазначають, що пожежа виникла у секторі Гуцульщина. Близько 2 ночі мешканці сусідніх будинків побачили вогонь і повідомили рятувальників.
“О 2.20 пожежна бригада міста уже була на місці. На жаль, вогонь дуже швидко знищив будівлю, адже вона була повністю дерев’яна. Разом із нею згоріло близько 200 експонатів”, – йдеться у повідомлені музею.
Постраждалих унаслідок пожежі немає. Всі обставини події з’ясовують фахові служби.
Водночас Радіо свобода повідомляє, що останній обхід у скансені був о 23:30 Нічого підозрілого працівники не помітили.
Тим часом у Львівській міськраді обіцяють розібратись у ситуації.
“На жаль, найгірше сталося, знищена повністю хата. Лише частина паркану залишилась. Будемо відновлювати, але все будемо узгоджувати. Зараз важливо з’ясувати всі обставини”, – розповів заступник міського голови Львова Андрій Москаленко.
Цікаво, що при стіні саме цієї хати нещодавно розпочали будувати криївку УПА.
Ґражду, яку знищив вогонь, привезли із села Криворівня Верховинського району Івано-Франківської області. Її збудували всередині ХІХ століття.
Житло виглядало, як маленька фортеця. Високий зруб захищав хату і подвір’я від сильних вітрів, хижого звіра або й непроханого гостя. В горах, де хати були на значній відстані одна від одної, у такій садибі було затишніше.
Хата мала дві кімнати, розділені сіньми: ліва була робочою, а права – святкова. При правій кімнаті – комора, в якій складали найкращий одяг, сукно, вовну, скриню з жіночим вбранням. З двох сторін хата мала хліви (притули), в яких тримали овець. Вони утеплювали житло, захищали його від холодних вітрів.
Щоб перевезти її до музею будівельникам довелось зробити кілька величезних саней, на яких елементи стягнули до дороги на машини-лісовози.