Паломництво в Галичині

Невід’ємною частиною світових релігійних практик є паломництва – мандрування вірян до святих місць. Галичани теж перейняли таку практику, найчастіше це були групові подорожі мешканців одного села. Крім того, що подорожувати громадою було легше фізично, адже при потребі люди допомагали одне одному, це ще й зміцнювало релігійний дух парафіян.

На початку ХХ століття в Галичині переважали внутрішні короткочасні паломництва до церков і монастирів, здебільшого приурочені до релігійних свят. Багато з них відбувалися в теплу пору, адже тоді було легше долати відстань. Активна фаза відпустів завершувалася після свята Покрови Пресвятої Богородиці (14 жовтня). Взимку до святих місць найчастіше приходили поодинокі прочани чи невеликі гурти, або ж селяни з найближчих сіл.

Організаторами паломництв були священники або члени церковних братств. Попереду процесії несли хрест, хоругви, далі йшов священник, за ним духовий оркест та інші паломники. Декілька фото з давніх паломницьких місій збереглися в архів проєкту "Локальна історія". Пропонуємо до перегляду підбірку міжвоєнних світлин.

Сканировать40005.JPG
Світлина на згадку про паломництво мешканців Жидачева до Гошева, 1933 р. Особистий архів Марії Турченяк
062_Pechenizhyn_Vasyl' Havryshchuk.jpg
У дорозі до "Зарваниці". Прочани з Печеніжина на переправі через р. Дністер, 1935 р. Особистий архів Василя Гаврищука
064_Pechenizhyn_Vasyl' Havryshchuk.jpg
Світлина на згадку про паломництво до "Зарваниці", 1935 р. Крайній зліва Матвій Іванович Шовковий. Особистий архів Василя Гаврищука
Horodok_Muzei_036.jpg
Прочани з м. Городок Львівського в-ва, 1930-ті рр. Архів історико-краєзнавчого музею в м. Городок.
Horodok_Muzei_040.jpg
Прочани з м. Городок Львівського в-ва, 1930-ті рр. Архів історико-краєзнавчого музею в м. Городок.
Horodok_Muzei_050.jpg
Дім об’явлення образу в с. Чайковичі Самбірського п-ту Львівського в-ва, 1937 р. Архів історико-краєзнавчого музею в м. Городок.
Yaroslava_Mykytyshyn_16.jpg
Проща Баківецької парафії до Гошева. У першому ряді другий зліва Дмитро Новосад (д-р Перемишлянської школи), третій о. Іван Мащак, четвертий Василь Вигота (семінарист), п’ятий Михайло Манюк (дяк), 1936-1937 рр. Особисий архів Ярослави Микитишин
Horodok_Muzei_037.jpg
Прочани з м. Городок Львівського в-ва, 1930-ті рр. Архів історико-краєзнавчого музею в м. Городок.
і.jpg
Паломництво мешканців Жидачівщини до Гошева, 1933 р. Особистий архів Марії Турченяк
039_Ny`zhnij Verbizh_Ivan Ludchak.jpg
Проща з Коломийщини, 1930-ті рр. Особистий архів Івана Лудчака

Схожі матеріали

Subotiv_church_of_Bohdan_Khmelnytsky

Домовина України, широка, глибока

бандера сео

"Насамперед Нація, а потім уже Бог". Християнський націоналізм Степана Бандери

церква

Свята правда. Богдан Волошин

Дерев’яна церква у селі Новоселиця на Тячівщині, 1920-ті роки. Sbírka Národního muzea, Praha, Česká republika

Спалена церква, збережена у макеті

Чи є мишки в стозі (гра хлопців), Галичина. František Řehoř, 1890-ті рр. XIX ст. III_33 Sbírka Národního muzea. Praha, Česká republika

Час водити гаївки

мозаїка сео

Київський Дмитро Солунський. Українська мозаїка з Третьяковської галереї

Кн_колаж_1200x630 – кн2 (1)

"Епохальний вибір Шептицького". Огляд книжки "Два світи" Маґдалени Новак

Pyatnitska-tserkva-m.-CHernigiv-6

Церква Параскеви П’ятниці у Чернігові

800x500 obkladunka Yaremenko.jpg

Історія Києво-Могилянки | Максим Яременко